Hellász Aranykor
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Hellász Aranykor

Fórum alapú történelmi stratégia - szerepjáték
 
KezdőlapLegutóbbi képekKeresésRegisztrációBelépés

 

 Hadsereg - Hadvezetés

Go down 
SzerzőÜzenet
Hamilcar
Admin
Hamilcar


Hozzászólások száma : 24
Csatlakozás ideje : 2010. Jul. 18.
Age : 36
Tartózkodási hely : United Kingdom

Hadsereg - Hadvezetés Empty
TémanyitásTárgy: Hadsereg - Hadvezetés   Hadsereg - Hadvezetés Icon_minitimeVas. Júl. 18, 2010 5:27 pm

Hadsereg - Hadvezetés

A játékban fontos szerepe lesz a háborúknak és a hadvezetésnek. Mivel ez egy fórum alapú stratégia RPG ezért a csatákat is le kell játszani egyfajta szerepjátékban. Lehet háborúzni értelemszerűen más játékosok ellen, de nyilvánvalóan NJK államokkal is kerülhetsz összetűzésbe. Mindenesetre sok múlik majd a háború, vagy csata kimenetelében azon, hogy milyen stratégiát illetve taktikákat fogsz alkalmazni, a játékban a Hadsereg - Egységek szabály topikban találhatod meg azt, hogy milyen egységeket képezhetsz, illetve mik fölött rendelkezhetsz, de minden háborúnak a gazdaság és anyagiak az alapja, így figyelned kell majd a stabil gazdasági háttérre és az utánpótlásra, melyről bővebben a Hadsereg - Utánpótlás szabály topikban olvashatsz. A háború és csaták menete részben a publikus részeken, részben a privát anyagokban fog zajlani, a privát anyagaidban a „Haderők” topikban fogod kiadni az utasításokat a hadseregednek, amiképpen ők majd a legjobb tudásuk szerint megpróbálnak teljesíteni. A csatáknál jelentésnél kapni fogsz a körülményekről is némi információt: időjárás, terepviszonyok, közeli falvak, erősségek stb. a háborúknál, ami szintén ebben a topikban zajlik majd, szintén kapsz körülményekről információt, de mindkét esetben csak szűkösen, rajtad fog múlni mennyire kívánsz részletesebb ismertetést (ennek minden következményével együtt, pl. a felderítés húzásával megy az idő). Szóval ezen információk tudatában te kiadod az utasításaidat, melyek optimális esetben eljutnak a csapataidhoz (mint minden háborúban itt is számolni kell a véletlenekkel és persze az ellenséggel), melyek a parancsok szerint járnak majd el…ez eddig mind a privát anyagokban történt, így az ellenfeled nem láthatja a parancsaid és a csapataid pontos elhelyezkedését. A többi játékost sem illik megfosztani az ilyen csaták nyújtotta örömöktől, így nyilvános része is lesz a dolognak, az adminok folyamatosan vezetni fogják a zajló csatát az RPG részen úgy, hogy abból ne derülhessen ki az ellenfél számára fontosabb dolog, csak annyi, amennyit a csapatai tapasztalnak illetve látnak. A következő példa egy rövid szemléltetése lesz a fentieknek:

Spártai JK (5000 nehéz hoplitával és 200 közepesen páncélozott lovassal rendelkezik)
Makedón JK (7000 phalangitával és 300 nehéz lovassal rendelkezik)

Mindkét fél kap egy-két infot:

Spártai JK – PA (Privát Anyagban) -> A nap kissé a katonáid szemébe süt, a talaj nagyon száraz és hamar felverődik a por, szélcsendes idő van. Előttünk helyezkedik el a Makedón tábor a domb mögött valahol.

Makedón JK –PA -> A nap állása nekünk kedvez, száraz, poros a talaj, a szél nem fúj. A spártai csapatokról tudjuk, hogy valahol a domb mögött vannak.

Spártai JK
– PA Parancsok: Küldjenek ki 50 lovast felderítésre és 150 lovas pedig induljon el megkerülni a dombot, keleti irányból.

Makedón JK – PA Parancsok: Az egész sereg induljon el a domb tetejére, 150 lovas mindkét szárnyra biztosításnak.

Admin Nyilvános:
A két sereget csak egy domb választja el egymástól, kis idő után mindkét félnél mozgolódást lehet észlelni. A makedón táborból nagyobb csörtetés hallatszik, de komótos ütemben, a domb azon oldalán ahol a spártaiak állomásoznak nagyobb porfelhő csapott fel több irányból, de a keleti oldalon a legnagyobb a porfelhő...

Nos…a csatát nem játszom le, de lehet ilyenben részed, ha kipróbálod a játékot. A játékosok leszűrik az információkat az ellenség mozgolódásából és kedvük szerint további parancsokat adnak, nyilvánvalóan az összeütközésnél felpörögnek az események.

Ha NJKval vívsz háborút, akkor az admin mely az ellenségedet képviseli nem fogja megnézni az utasításaidat, hanem másik admin vezényli neked a csatát, így megmarad a pártatlanság és a fair play, természetesen ha valamilyen szinten tud is rólad információkat a legjobb tudása szerint is megpróbálja az ellenség szemszögéből nézni a dolgokat és figyelmen kívül hagyni azon információkat melyekhez adminként juthatott. A játék és háborúk nem állhatnak le egy-egy játékos hiánya miatt, így ha hosszabb ideig nincs itt, akkor egy hadvezére fogja levezényelni a csatát (automatikusan), ami nem feltétlenül rossz, de nem is biztos, hogy jó, ez a szerencsén is múlik, milyen az adott hadvezér. Ha a szerencsét vesszük figyelembe, akkor az adminok kockával fognak dobni, hogy eldöntsék, kinek kedvez a hadi szerencse, természetesen itt is fenn ál a pártatlanság és ugye a szerencse elkél a csatákban, de nélküle is lehet diadalt aratni.

Az egész játék folyamán a csatákat, háborúkat, de az egységek, seregek elhelyezését és az utánpótlást is a „haderők” topikban kell majd intézni. Az utánpótlás rész vezetését megkönnyíti majd az exceles büdzsé, ahol külön panelek lesznek arra, hogy nyilvántarthasd az aktuális muníciót, szállításokat és a hadseregeid létszámát. Minekutána a hadseregre hatással van az utánpótlás mennyisége és minősége ezért nagyban befolyásolni fog mindent, valamint a csapatok morálja is. A háborúk alatt lévő veszteségeidet a privát topikokban kapod meg, melyet majd be kell vezetned a büdzsébe is. Figyeljünk oda, hogy ne pár szavas utasításokat adjunk a csapatoknak, vagy az meglátszik az eredményen, ugyanakkor nem kell kisregényt sem írni, azzal sem lesz jobb, mindenki igyekezzen megtalálni az arany középutat. Nem minden csatát játszunk le a fentiek alapján a játékban, hisz az sok időt emésztene fel, csak a fontosabb/nagyobb csaták kerülnek kijátszásra, a kisebbekre egy ütközet eredményt fogsz kapni és jelentést mi és hogyan történt. Természetesen előfordulhat, hogy nem csak kettő hanem több fél is szerepelhet egy csatában, ekkor vagy átadja az egyik szövetséges a másiknak a vezéri posztot vagy külön vezetik annak minden velejárójával (lehet belőle félreértés).

Blokád

Egy háborúban fennáll a lehetősége annak, hogy a tengerről vagy a szárazföldről, esetleg innen is onnan is blokád alá vesznek, vagy te veszel blokád alá egy más államot. A blokádnak leginkább a gazdaságra van jelentős hatása, ugyanis a blokád erősségétől és mértékétől függően meghiúsulhatnak a kereskedelmek vagy azoknak egy bizonyos része, valamint nő a blokád alá vett városokban az elégedetlenség, csökkenhet a morál és a gazdaságból származó jövedelem is apad ideiglenesen, mindaddig amíg a blokádot fenn tartják vagy át nem törik.

Kémkedés

A játékban lesz egy ilyen rész is, túlságosan fontos szerepe nem lesz, mivel akkortájt nem igazán volt professzionális hivatássá fejlesztve a kémkedés és változó eredményt lehetett elérni vele, de lehet hasznos információkat szerezni, melyek akár a történelmi fordulatokat is eredményezhetnek. Egyetlen egység az, amely kémkedni tud és ez pedig akármilyen meglepő: a kém. A kémek kiképzésének ára van (Ár: 50 ezüst drachma Zsold: 10 ezüst drachma) és utána fenntartási költségük és ha ezeket megfizeted akkor rendelkezhetsz velük. Mindenfélét bízhatsz rájuk, az ellenséges kémek felkutatása és keresése benne van a zsoldjukban, de a támadó jellegű és egyéb nagyobb mérvű akcióknak ára is lesz, mely az adott feladattól függ. Az otthon lévő kémek automatikusan "kém elhárítanak", akik valamilyen akcióban vesznek részt, azok pedig nyilván elfoglaltak. Az excel büdzsében a Kém akcióknak és a kémek nyilvántartására is vannak külön panelek, melyek segítenek a vezetésben. Minden kém akciót, vagy utasítást egy "Kémkedés" nevű topikban kell majd kiadni, melyet még a játék elején létrehozol, itt kapsz árakat is majd egy-egy akcióra. (ezen akcióknak csak pénz lesz az áruk azaz csengő ezüst drachmák). A szerencsén, az utasításokon, a körülményeken és a kémek számán is múlik majd, hogy mely kémerő fog felülkerekedni a másikon (alakulhatnak ki patthelyzetek vagy felemás helyzetek is), ha a kémeid lebuknak akkor fogságba is kerülhetnek, ha kiderül kilétük akkor számolni kell annak politikai következményeivel, mely általában egy adott ország nyilvános hadüzenetében szokott megnyilvánulni. Smile

A kémeket nem kell külön szállítani és utánpótlást sem igényelnek. A kémakciók árai egyszeriek vagyis csak az akció elején kell kifizetni.

Vissza az elejére Go down
https://hellasgoldenage.hungarianforum.net
 
Hadsereg - Hadvezetés
Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
Hellász Aranykor :: Általános :: Szabályok-
Ugrás: